Wdrożenia Microsoft 365

Chmury publiczne to takie, które dysponują własnymi zasobami (np. serwery i magazyn) i udostępniają je przez Internet. Sprzęt, oprogramowanie i pozostałe zasoby należą więc do dostawcy chmury i to on nimi zarządza. W chmurze publicznej korzystasz z tych samych urządzeń co inne firmy korzystające z usługi tej chmury. Zarządzanie kontem i dostęp realizowany jest przeważnie przy użyciu przeglądarki internetowej. Przykładem takiej usługi jest właśnie platforma Microsoft 365.

Usługa Microsoft 365 to elastyczne narzędzie, które doskonale sprawdzi się zarówno w małej firmie, jak i w przedsiębiorstwie zatrudniającym kilkadziesiąt i więcej pracowników. Chmura dla firm od Microsoft to ekosystem zarządzania informacją, pocztą, organizacją pracy, dokumentami i plikami czy też np. rezerwacjami w firmie, planowaniem, współdzieleniem i wiele więcej. Sam pakiet aplikacji biurowych, z którym często jest kojarzona usługa Office 365 (Word, Excel, PowerPoint itd.) to zaledwie ułamek pełnej funkcjonalności. Produkt można skonfigurować na wiele sposobów by osiągnąć różne możliwość pracy na zasobach cyfrowych gdyż usługi składają się z kilkunastu aplikacji, z których każdą można w dużej mierze dostosować do wymagań.

Chmura od Microsoft to zestaw aplikacji biurowych, użytkowych, organizacyjnych, planowania i do współpracy oraz zarządzania w połączeniu z usługami przechowywania danych, maszyn wirtualnych, systemów bazodanowych czy rozwiązań konferencyjnych. Platforma Microsoft 365 posiada także funkcje zabezpieczeń obejmujące ochronę przed: wirusami, malware (złośliwym oprogramowaniem), phishing (próbami wyłudzania informacji), ransomware (oprogramowaniem wymuszającym okup), spamem (niechciane maile) oraz innymi zagrożeniami. Dodatkowo zasoby będące w chmurze są chronione przed cyberprzestępcami, nieautoryzowanym dostępem czy też przypadkowym usunięciem.

Usługa Microsoft 365 pozwala realizować własne polityki bezpieczeństwa, umożliwia synchronizowanie urządzeń użytkowników na bieżąco, zezwala na równoczesną pracę nad tym samym dokumentem tzw. współtworzenie w czasie rzeczywistym. Pracownicy mogą korzystać z rozwiązań niezależnie od tego czy przebywają w siedzibie firmy, czy poza (np. praca zdalna). Usługi Microsoft 365 (dawniej Office 365) posiadają gwarancją bezawaryjnego działania na poziomie 99,9% oraz całodobowe wsparcie techniczne producenta przez telefon oraz Internet.

Zalety korzystania z platformy Microsoft 365

  • centralne zarządzanie z dowolnego miejsca z dostępem do internetu;
  • optymalizacji zarządzania poprzez integrację z lokalną infrastrukturą;
  • ułatwiona komunikacja i praca zespołowa dla pracowników pracujących w różnych lokalizacjach;
  • wysoki poziom bezpieczeństwa i dostępności usług w tym ochrona przed niepożądanym dostępem do kont użytkowników;
  • zabezpieczenia przed różnymi formami zagrożeń bezpieczeństwa;
  • prosty sposób licencjonowania na użytkownika;
  • brak konieczności przeprowadzania konserwacji urządzeń gdyż wykonuje ją dostawca usług;
  • wysoka niezawodność realizowana przez sieć połączonych ze sobą serwerów zabezpiecza przed awarią;
  • niższe koszty bez potrzeby kupowania sprzętu czy oprogramowania z opłatami naliczanymi za użyte usługi;
  • bezpieczeństwo danych.

Najczęściej wykorzystywane aplikacje chmury Microsoft 365

  • Word, Excel, PowerPoint, Access – aplikacje biurowe, których przedstawiać nie trzeba;
  • SharePoint – repozytorium plików z możliwością pracy grupowej, rozbudowanymi uprawnieniami i wersjonowaniem;
  • Exchange Online – profesjonalna poczta elektroniczna z filtrem antyspamowym, współdzielonymi kalendarzami, poczta grupową.
  • Microsoft Teams – spotkania online i wideokonferencje oraz współpraca zespołowa;

Jeśli chcemy w pełni wykorzystać możliwości Microsoft 365, wówczas wdrożenie powinno być wykonane przez doświadczonych specjalistów w tym zakresie gdyż jest to system bardzo rozbudowany. Oczywiście po aktywowaniu aplikacji Microsoft 365 bez konfiguracji, system będzie również działał na domyślnych ustawieniach, jednak nie wykorzysta się wówczas większości potencjału pakietu. Programy biurowe będą działać podobnie do standardowych wersji ale jakakolwiek automatyzacja pracy, czy kontrola przepływu danych nie będzie realizowana.

Kluczowe aspekty migracji do Microsoft 365

  1. Ustalenie wymagań i potrzeb dotyczących zakresu migracji.
  2. Analiza obecnego stanu infrastruktury IT ze sprawdzeniem istniejących zasobów w celu określenia nakładu pracy i złożoności całego procesu.
  3. Weryfikacja możliwości migracji usług i aplikacji do chmury.
  4. Analiza całościowych kosztów obecnego rozwiązania z podziałem na jawne (np. utrzymanie pracowników, koszty zakupu i utrzymania maszyn czy licencji) oraz ukryte (np. mało efektywnie wykorzystywany czas pracowników działu IT przeznaczany na opiekę nad obecną infrastrukturą, zamiast na skupieniu się na pracach rozwojowych);
  5. Analiza zysków z migracji zarówno krótkoterminowych jak i tych rozłożonych w czasie często na wiele lat.
  6. Dobranie właściwego planu i przygotowanie schematu wdrożenia dla poszczególnych zasobów lub usług zgodnie z najlepszymi praktykami.
  7. Utworzenie i konfiguracja tenanta Microsoft, przygotowanie mechanizmów zarządzania użytkownikami, zależnie od wdrażanych rozwiązań.
  8. Wykonanie ustalonych integracji np. Hybrid Identity – korzystanie z lokalnych kont Active Directory (AD) w modelu poświadczeń do Azure Active Directory.
  9. Wykonanie ustalonych migracji np. poczty e-mail do Exchange Online.
  10. Konfiguracja zasad bezpieczeństwa w wybranych usługach oraz testy nowego środowiska z przygotowaniem dokumentacji dotyczącej wdrożenia.
  11. Dostarczenie licencji Microsoft 365 oraz przydzielenie użytkownikom i uruchomienie gotowej do pracy usługi.
  12. Spełnienie regulacji prawnych – np. Prawa bankowego czy RODO.
  13. Szkolenie prezentujące pracownikom nowe rozwiązania z warsztatami obejmującymi wybrane przez klienta zagadnienia.
  14. Wsparcie techniczne dotyczące użytkowania i administracji środowiskiem Microsoft 365.

Plany i licencjonowanie w usłudze Microsoft 365

Usługi Microsoft 365 są rozpowszechniane w modelu licencyjnym na użytkownika, dzięki temu możliwe jest zainstalowanie aplikacji i korzystanie z usług na dowolnej liczbie urządzeń, przy czym dany użytkownik może jednocześnie być zalogowany na 5 komputerach, 5 tabletach oraz 5 smartfonach (łącznie do 15 urządzeń). Skalowalność chmury Microsoft 365 pozwala na zwiększenie liczby subskrypcji w dowolnym momencie. Plany M365 różnią się usługami i aplikacjami wchodzącymi w ich skład. Pomagamy dobrać plany Microsoft 365, a także zapewniamy licencje dla naszych klientów.

Dostępne są 3 formy subskrypcji:

  1. Zobowiązanie miesięczne z fakturowaniem miesięcznym.
  2. Zobowiązanie roczne z fakturowaniem miesięcznym.
  3. Zobowiązanie roczne z fakturowaniem rocznym.

Plany Microsoft 365 dla średniej wielkości firm

  • Microsoft 365 Business Basic
  • Microsoft 365 Business Standard
  • Microsoft 365 Business Premium

Plany Microsoft 365 dla dużych organizacji (od 300 pracowników)

  • Microsoft 365 E1
  • Microsoft 365 E3
  • Microsoft 365 E5

Oczywiście powyższy podział planów jest względny i nic nie stoi na przeszkodzie aby mała firma skorzystał z planu dedykowanego dla dużej czy odwrotnie.

Oferujemy pomoc przy wyborze odpowiedniego pakietu Microsoft 365 dla firm. Świadczymy też usługi migracji danych i administracji usługą Microsoft 365. Realizowane przez nas wdrożenia Microsoft 365 (dawniej: Office 365) pozwalają na uniknięcie przestoju w firmie, nawet podczas migracji poczty dla kilkuset pracowników. Doświadczenie i szkolenia, pozwoliły nam wypracować sprawne schematy migracji danych, które minimalizują przestoje do niezbędnego minimum, czyli zalogowania użytkownika w nowej usłudze.

Informacje z branży

jaki zasilacz ups do firmy

Zarządzanie zasilaniem awaryjnym z CyberPower

Odpowiednie zarządzanie zasilaniem awaryjnym jest nieodzowne dla utrzymania ciągłości biznesowej. Dlatego CyberPower oferuje zaawansowane rozwiązania w postaci oprogramowania PowerPanel oraz usługi PowerPanel Cloud.

jaki sklep komputerowy w Kielcach

Sprawdzone rozwiązania - sklep komputerowy w Kielcach

Urządzenia sieciowe, monitoring oraz różnorodny sprzęt i oprogramowanie. Nasi partnerzy to: TP-Link, Draytek, HP, Fujitsu, Synology, Qnap, Dahua, Hikvision i wiele innych. Dostarczamy programy graficzne, systemy drukowania, sprzęt poleasingowy oraz rozwiązania techniki sklepowej. Zapraszamy do zapoznania się z naszym asortymentem.

gdzie kupić kasę fiskalną w Kielcach

Kasy fiskalne jako oprogramowanie

Czy zastanawiałeś się kiedyś, jak wirtualne kasy fiskalne mogą odmienić rynek fiskalny? Zapraszamy Cię do poznania rozwiązań programowych kas fiskalnych.